Pages

bila jemariku menari...

....

Tuesday, April 6, 2010

pakai aku punya!

Saya ada ramai sahabat baik di pejabat.. saya sangat bersyukur kerana dikelilingi oleh ramai sahabat-sahabat baik .. Terima kasih Ya Allah...

Salah seorang dari sahabat saya ; Siti Zaleha.. Orangnya tnggi, berkulit putih kuning, pandai membawa diri dan baik hati... Salah satu sikapnya yang sangat saya senangi ialah- tidak hipokrit.

Kalau dia rasa saya ada buat salah, dia akan 'sound' saya directly. Kalau dia tengok saya ada masalah, dia pasti akan hulurkan tangan. Dan kalau dia rasa pakaian saya macam 'ntah apa-apa', dia lah orang pertama yang akan memberikan komen.. walapun umur kami sebaya, tapi pemikirannya; macam orang tua-tua ..

Di pejabat kami, kami selalu akan mengikuti kelas senamrobik .. Ahad, Selasa dan Khamis. Pada setiap petang, kami akan bersenam robik bersama-sama rakan-rakan sepejabat yang lain.. Siti Zaleha juga adalah supporter saya yang utama supaya saya kuruskan badan. Dan tak jemu-jemu mengajak saya ke kelas senamrobik tu..

Dijadikan kisah, pada minggu ni, dah sehari saya missed kelas. Alasan saya, saya lupa bawa pakaian.. Hari ni, Siti Zaleha datang ke meja saya'" Hari ni senamrobik tau!".. saya cepat-cepat cakap saya lupa bawa baju. Siti Zaleha tak marah, dan selamba dia jawab balik, " Pakai baju saya lah".. Saya tergelak dan fikir, mana boleh? Aku rendah, dia tinggi,, mana muat..

Lunch-hour dia pulang ke rumahnya. Saya fikir agaknya nak balik menyusukan Evy; anak perempuan kesaangannya.

Sedang elok saya sedang membuat report, tiba-tiba dia muncul depan meja saya. " Nah baju dan seluar. pakai !"..

Saya terkelu .. terkedu...


Rupanya sahbat saya yang seorang ni sanggup pinjamkan baju kepada saya semata-mata nak saya join senamrobik dan KURUSKAN badan!

Dan petangnya, saya terkinja-kinja di kelas senamrobik dengan baju dan seluar pinjam dan berkaki ayam!


Dalam hati saya bulatkan niat- AKU MESTI KURUS!!!!



-note-
ja, tenkiyu.. i really mean it...

No comments:

Post a Comment