Pages

bila jemariku menari...

....

Tuesday, April 6, 2010

Azamku

Saya ada satu 'penyakit' yang tak pernah sembuh-sembuh sejak saya remaja ..
Penyakit yang saya maksudkan ialah- lackof confidence in term
of appearance. Saya selalu rasa saya tak cantik .. hodoh.. saya malu nak bersolek..saya malu nak pasang badan .

Apabila dewasa dan memasuki alam pekerjaan, saya tidak menitikberatkan aspek pemakaian. saya suka pakai ikut suka hati saya .. Kalau beli kain untuk buat baju kurung (selalu aje baju kurung), saya akan cari kain yang paling murah. Biar cantk asal murah . Tapi percayalah! Kain yang murah jarang sangat ada yang cantik ..

Tak sangka, sikap saya itu akhirnya memakan diri. Walaupun saya sentiasa perform dalam tugas saya; tapi rupanya saya 'dipandang' rendah, 'dipandang' sebelah mata oleh mereka disekeliling saya. Orang tak respect saya ..

Sekarang, ramai sahabat saya menasihatkan saya supaya mengubah penampilan saya. Mereka nasihatkan saya supaya 'pasang-badan'! Kuruskan badan! Mekap! Saya masih muda! Tapi berpakaian macam mak nenek!

Terima kasih sahabat..

Dan insan yang sangat menyokong saya ialah'; suami tercinta

i take it as a challenge..


Ja, Kak Ji dan kawan-kawan lain .. terima kasih ..

No comments:

Post a Comment